.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هادی خامنه‏ای: تحريم انتخابات مغاير اصلاح‏طلبي

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام گفت: اصلاح طلبان بايد افراد نامور و كساني كه حساسيت كمتري روي آنها است را معرفي كنند.

سيدهادي خامنه‌اي در حاشيه سفر به گيلان در گفتگو با فارس در مورد برگزاري انتخابات مجلس هشتم افزود: من به عنوان عضوي از اصلاح طلبان به انتخابات اهميت مي‌دهم و مردم و خود را موظف به شركت در انتخابات و گرم برگزار كردن آن به عنوان يك وظيفه ملي و كشوري مي‌دانم.

وي گفت: وزارت كشور و شوراي نگهبان بايد مراقب تامين حقوق شهروندان و كانديداتوري باشند و براساس توهمات و اسناد غيرمعتبر صلاحيت‌ها را رد نكنند.

وي با تاكيد به برگزاري انتخابات سالم ادامه داد‌: بايد موانع سلامت انتخابات برداشته شود و وزارت كشور و شوراي نگهبان مراقب باشند كه حقوق شهروندان و كانديداتوري تامين شود.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام اضافه كرد: انتخاب افراد شايسته حق بزرگ و حقوق مردم است و كانديدا بايد اجازه فعاليت داشته باشد و مهم نيست كه راي را بدست بياورد يا نه اما صاحبان همه گرايش‌ها بايد اجازه فعاليت داشته باشند.

هادي خامنه‌اي اظهار داشت: براي اصل انتخابات در قانون اساسي شرايطي پيش بيني شده كه محترم است اما اين شرايط را نبايد با ميل و دلخواه خود تفسير كرد.

هادي خامنه‌اي گفت: اصل برائت يك اصل عقلي است و تا وقتي دليلي وجود ندارد نمي توانيم كسي را متهم بدانيم و اين موضوع اختلافي است كه با هيئت نظارت داريم.

وي ادامه داد: آنها مي‌گويند ما اگر صلاحيت كسي را احراز نكرديم دليل بر عدم صلاحيت است و آن فرد رد صلاحيت مي شود اما ما معتقديم رد كردن افراد شرط مهم لازم دارد و آن احراز صلاحيت است و اين همان مسئله‌اي كه بين ما و شوراي نگهبان حل نشده است.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام يادآور شد: در عين حال كه توصيه اكيد ما در تامين حقوق عام است، اما در انتخابات با همين شرايط موجود شركت خواهيم كرد چرا كه مسئله انتخابات مسئله اصل انقلاب است و ما در اين مرحله خود را موظف مي دانيم شكوه انقلاب را به نفع اصل انقلاب حفظ كنيم و نظر و رفتار بعضي از گروه‌ها كه سخن از تحريم مي‌گويند را از ريشه رد مي‌كنيم.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام در مورد نقش احزاب در انتخابات تصريح كرد: اگر احزاب بين مردم طرفداراني داشته باشند و بتوانند در چارچوب امكانات خود پشتيباني كنند كار شايسته‌اي كرده‌اند.

هادي خامنه‌اي اظهار داشت: احزاب بايد از حقوق عمومي حمايت و روي اين مسئله تبليغ سالم و بدون ايجاد غوغا و آشوب گفتمان سالم ايجاد كنند.

وي ادامه داد: احزاب بايد موانع مشاركت سالم مردم را برطرف كنند و با اصلاح روش حق اصلي نظام را كه مشاركت فعال مردم در انتخابات است را انجام دهند.

هادي خامنه‌اي با اشاره به شانس موفقيت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم خاطر نشان كرد: حركت اصلاحي از بعد از انقلاب شكل گرفت و از همان روزهاي اول در اين سمت فعال بودم و عمر اصلاحات متعلق به انقلاب است.

وي افزود: اصلاحات يعني حمايت و پشتيباني از روند صحيح انقلاب، اصلاح روش ها و برگرداندن همه چيز به جاي اصلي خود است.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام گفت: اصلاح طلباني كه به اين معنا اصلاح طلب هستند در همه ادوار بين مردم جايگاه خوبي داشتند.

وي اضافه كرد: هيچگاه راي آوردن و يا نياوردن اصلاح طلبان را معلول اينكه مردم آنها را قبول دارند و يا ندارند، نمي‌دانم و نتايج انتخابات ارتباط زياد و مستقيمي با اين مسئله پيدا نمي‌كند زيرا وسيله‌اي براي تبليغ افكار و انديشه هاي خود نداشته‌ايم كه بگوئيم مردم در فلان وقت ما را كامل شناخته اند و بسياري از اوقات مردم بخاطر مطلع نشدن از مواضع يك گروه آنها را در صحنه مي بينند ولي راي نمي دهند بنابراين ما بايد صداقت و كارآمدي خود را براي مردم اثبات كنيم.

هادي خامنه‌اي در مورد رد صلاحيت در انتخابات يادآور شد: رد گسترده‌اي صورت نخواهد گرفت و اين كشور رهبري دارد كه با بسياري از نظرات اين چنيني موافق نيست.

وي افزود: اصلاح طلبان بايد لايه‌هاي مختلفي از كانديداها را در نظر بگيرند و افراد نامور و كساني كه حساسيت كمتري روي آنها است را معرفي كنند و معرفي متمركز روي لايه هاي خاصي از كانديداها مي‌تواند جواب مناسبي براي رد صلاحيت گسترده باشد.

هادي خامنه‌اي در مورد تحريم انتخابات در صورت رد صلاحيت نامزدها ادامه داد: بر اساس يك انديشه، تحريم انتخابات را روش نادرست مي‌دانيم كه مغاير با اهداف اصلاح طلبي است.

وي اظهار داشت: در هر صورت انتخابات را تحريم نمي كنيم و بر اساس فعاليتي كه داريم پيش بيني مي شود رد صلاحيت گسترده‌اي نباشد.

هادي خامنه‌اي تاكيد كرد: در حال حاضر در جامعه ما مسائلي وجود دارد كه احساس مي‌كنيم پرداختن به آن از كارهاي تاثيرگذار است و ما با هر گفته و يا نوشته‌اي كه مخالف انديشه‌هاي امام باشد عكس‌العمل خواهيم داشت و از انديشه‌هاي امام دفاع منطقي و معقول در حدامكان كرده و مي‌كنيم.

دبير كل مجمع نيروهاي خط امام در مورد شرايط سياسي كنوني كشور تصريح كرد: در حال حاضر شخصيت هاي مختلفي در جامعه حضور دارند كه اظهار نظر مي كنند و اگر جامعه به بحران كشيده شود قدرت بازدارندگي را دارند و اميدواريم به سمتي نرويم كه جامعه به حال خود رها شود كه خطر در كمين خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

كريمي 24 آذر 1386
اميداست گوش شنوايي براي شنيدن حرفهاي آقاي خامنه اي وجودداشته باشد..ومغرضانه باكانديداهابرخوردنكنند.بگذارندهمه علاقمندان به نظام مقدس خودرابه مردم عرضه كنندوآنوقت مردم خودتصميم بگيرندكه به كي راي دهند..نه اينكه سليقه اي عمل كنيم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.917 seconds.